"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Кеңөткел ауылының негізгі орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Кеноткель отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Мамандықты таңдайтын біз"

Мақсаттар:

оқушыларды мамандық алуда қызығушылықтың басымдығымен таныстыру;

жоғары сынып оқушыларының мамандық таңдауын түсіну мәдениетін қалыптастыру.

Міндеттер:

мамандық таңдауда қоғамдық пікір мен стереотиптердің әсерін сезіну;

ЧАО еңбек нарығының жағдайы туралы оқушыларды ақпараттандыру

топтық жұмыс, мәдениет, дау, рефлексия дағдыларын қалыптастыру.

Дайындық кезеңі: оқушылар озық тапсырма алды: қазіргі заманғы мамандықтар туралы материал табу( жеке тапсырмалар), кез келген мамандық туралы баяндама дайындау (топтық тапсырма), жұмыспен қамту орталығының қажетті мамандықтар туралы материал дайындау.

Эпиграф: жаман және жақсы мамандықтар жоқ, жаман және жақсы қызметкерлер бар.

Іс-шара барысы

Сынып қызығушылықтары бойынша топтарға, еңбек түрлері бойынша - "мамандықты таңдау" сынып сағатының қорытындысы бойынша бөлінген»

Еңбек түрлері:

1 топ "адам - техника"

2 топ "адам-адам"

3 топ "адам – табиғат»

4 топ "адам - көркем сурет""

5 топ "адам - таңбалы жүйелер"

В. Маяковскийдің " кім болу?"(оқушы оқиды)

I. мұғалімнің кіріспе сөзі.

Біз балалық шақта оқыған өлеңді еске түсірдік. Сонда сіз үшін бұл жай ғана өлең болды,қазір ол ерекше мағынаға ие болды.

16-17 жас аралығында белсенді іздеу және болашақ кәсіби қызмет түрін таңдау жүргізіледі. Бұл таңдаудың табыстылығы жасөспірімнің кәсіптер мен мамандықтар әлемімен қаншалықты кеңінен танысуына, оның болашақ еңбек қызметі туралы түсінігінің қаншалықты шынайы болуына байланысты.

Бүгін біз Мамандық таңдау туралы әңгіме жалғастырамыз.

2. Біздің сынып сағатының мақсаты – мамандық алу мүдделерінің басымдығымен және сіздің таңдауыңыздың негізгі қателіктерімен, сондай-ақ оларды жеңу жолдарымен танысу.;

Біраз уақыт өтеді және сіз, бүгінгі оқушылар өздерінің бітіру кешін тойлап, ересек өмірге барасыз. Бұл өмір сізді қалай қарсы алады - көп жағдайда сіздердің өздеріңізге, көп жағдайда - бізге, ата-аналар мен педагогтарға байланысты. Сізге таңдау жасау керек-немен айналысу, қандай мамандықты таңдау. Бұл туралы қазір ойлану керек.

3. Мамандық " деген сөзді қашан айтамыз?”

Мамандық-көп мағыналы ұғым: осы еңбек түрімен айналысатын барлық адамдардың қоғам үшін қажетті ортақтығы және адамның физикалық және рухани күштерін қолданудың шектеулі саласы, оған өмір сүру мен дамуға мүмкіндік беретін.

Егер сөздікке қарасақ, "мамандық" ("көпшілік алдында сөйлеу") деген сөз.)

Американдық өлшем бойынша "мамандық" ұғымы жұмыстың жақсы сапасын, шеберлік пен біліктіліктің жоғары деңгейін болжайды.

4. Топпен жұмыс: өз мамандығын атау

1. "Адам – көркем сурет": мүсінші, суретші-кескіндемеші, өнертанушы, гравер, тігінші, шілтер, шыны үрлеу, гончар, паркетчик, фотограф, композитор, пианист, әртіс, дирижер.

2 "адам-табиғат": инженер-геолог, жарушы, метеоролог, техник – топограф, шебер – ірімшік жасаушы, қамыр өсіруші, наубайшы, Вальц (ұн өндіру), орманшы, эколог, микробиолог, зоотехник, мал өсіруші, аңшы – аңшы, бағбаншы.

3. "Адам – техника": электромонтер, экскаватор машинисі, темір – бетон конструкцияларын монтаждаушы, слесарь – сантехник, тас қалаушы, арматуршы, құрылысшы-техник, ағаш шебері, локомотив машинисі, Техник – жолшы, троллейбус жүргізушісі, моторшы-рульші, бортинженер, пилот.

4. "Адам – адам": хатшы, жолаушы вагонының жолсерігі, даяшы, шаштараз, бақылаушы – кассир, гид – аудармашы, мұражай жұмысының әдіскері, адвокат, учаскелік инспектор, заң кеңесшісі, дәрігер-эпидемиолог, санитар, патронаж бикесі, пионервожатый.

5. "Адам – белгі жүйесі": ЭЕМ операторы, программист, техник-математик, азаматтық авиация штурманы, аэрофотүсіруші, сызушы, картограф, экономист, астроном, байланыс операторы, химик, фармацевт және провизор, радиооператор, стенографист, машинист,телефоншы .

5. "Мамандық" сөзімен қатар басқа да терминдер жиі айтылады.

"Мамандық" - адамның немен және қалай жұмыс істейтінін, ол не біледі және істей алатынын, өз шеберлігін немен жетілдіретінін белгілеу.

Мысалы, мамандық-дәрігер. Мамандығы-стоматолог, хирург. Тар мамандану-нейрохирург.

6. Жаттығу. Тізімдегі мамандықтар: токарь, хирург, мектеп директоры, пианист, оқытушы, ағаш шебері, монтажшы, суретші, ткачиха.

7. Жаттығу. Тізімнен Мамандық таңдау: мұғалім, тас кесуші, токарь, кітап сатушы, инженер, шаштараз, жүргізуші, тігінші, аспазшы, тарих мұғалімі.

8. Мамандықты таңдаудың 3 жолы бар. Бірінші тәсіл-адамның өзіне лайықты өмір сүруге ғана емес, сонымен қатар еңбек қуанышын әкелетін жалғыз мамандық таппайынша, әртүрлі қызмет салаларында өзін көре отырып, соқыр болып жүрген сынамалар мен қателер әдісі. Бұған адам өмірінің жартысы кетуі мүмкін.

Басқа жол-өзіңді, өз мүдделерін, бейімділігін, жүйке жүйесінің қасиеттерін, ойлау, есте сақтау, зейіндерді үйрену-әр адамға қандай да бір мамандықты таңдауда қажет нәрсе.

Өзіңіз туралы білім алып, кәсіптер әлемімен танысып, таңдаған кәсіптегі өз мүмкіндіктерін тек сол кезде ғана білуге болады.

Тағы бір әдіс бар-бұл сіздің ата-аналарыңыздың, аталарыңыздың және аталарыңыздың таңдау жолы. Ол, егер бұл отбасы дәстүрі, ол ұқыпты сақталған және ұрпақтан ұрпаққа берілетін болса, мүмкін болады. Бұл отбасылық әулеттер.

Кәсіби отбасы династиясына қалай қарайсыз? (Контатко А).

9. Барлық уақытта адамдар өз жұмысына, еңбекке әр түрлі қатысты, олар орындауға тура келді. Аңызды тыңдаңыз.

Ұзақ уақыт бойы француздық Шартре қаласында үлкен собор салынды. Құрылыс тасын таситын үш жұмысшы олардың немен айналысатынын сұрады. Бірінші жауап берді: "бұл қарғыс тастарды қысып, қолдарында қандай миы бар!"Екінші молвил:" мен тастарды таптым, Мен өз әйелім мен қызыма нан табамын". Ал үшіншісі күлімсіреп: "мен тамаша собор саламын"деді. Бір жұмыспен айналыса отырып, үшеуі қойылған сұраққа әр түрлі жауап берді.

Неліктен? (Жауап береді балалар).

Мұғалім: әр адамның жауаптарында олардың бір қызметке: собор құрылысына ерекше қатынасы айтылды. Біздің заманымызда ғылым, техника, теледидар, компьютерлердің дамуы барлық адамдар өз жұмысына сүйіспеншілікпен қарайды, еңбектен қуаныш пен қанағат алады; әркім өз мамандығына деген сүйіспеншілікті сезінбейді.

Сұрақ: неге сіз қалай ойлайсыз? (Жауап береді балалар).

Мұғалім: оның басты себебі адамның мүдделеріне, бейімділігіне, қабілетіне жауап бермейтін кәсіби қызметті таңдауда. Демек, Еңбек қуаныш пен табыс әкеледі.

10. Өкінішке орай, тәжірибе көрсеткендей, оқу орнында алған мамандық бойынша барлығы жұмыс істемейді.

Ата-аналарыңызбен өткізілген сауалнаманың қорытындысын талдап, осындай қорытынды жасауға болады: барлығы өз мамандығы бойынша жұмыс істемейді. Себептер әртүрлі болуы мүмкін. Дегенмен, статистика мынадай: сауалнамаға қатысқандардың 66% - ы өз мамандығы бойынша жұмыс істемейді, көбі қайта оқуға тура келді; сауалнамаға қатысқандардың 33% - ы мамандықты өзгерткісі келеді.

Сонымен, мамандықты дұрыс таңдау үшін, яғни өз ісін табу үшін бүгінгі таңда өз таңдауын өте байсалды ойластыру қажет.

11. Таңдалған мамандықты қанағаттандыратын үш басты талап бар. Бұл талаптар қандай деп ойлайсыз?

Біріншіден, мамандық қызықты болуы үшін.
Екіншіден, мамандық бойынша жұмыс табу үшін.
Үшіншіден, мамандық осы адамның мүмкіндіктеріне сәйкес болуы керек.
12. Мұғалім: балалар, әр мамандық, әр тірі құбылыс сияқты, қартаю, жоғалу, жаңа мазмұн алу қасиеттері бар. Философтар айтқандай, тұрақты ештеңе жоқ. Бұл құбылыс кәсіптер әлемімен де жүреді.

Сонымен қатар, пайда жаңа мамандық. Кейбір мамандықтар жаңа қосымша мазмұнды алады: олардың арасында дизайнерлер, басқару саласының мамандықтары. Қазір үй тапсырмасы үшін уақыт келді.

Үй тапсырмасы : мамандықты атау қажет:

А) дерлік немесе мүлдем жоғалды;

Б) тек ХХ ғасырда пайда болды;

В) болашақта пайда болады.

Балалар өз аттарын және мамандық нұсқаларын береді.

Анықтама үшін:

А) өткен мамандықтарға кеткендер: кучер, фонарщик, пряха, кір жуу, шұңқыр, ақ тігіс, стряпчий, трубочист, почтмейстер, қалалық, көпес және т. б.;

Б) бағдарламашы, ЭЕМ операторы, менеджер, хатшы - референт, сандық бағдарламалық басқарылатын станоктардың операторы (ЧПУ), кең бейінді тракторшы - машинист, ұшқыш, краншы, ғарышкер, эмбриолог, электромонтер және т. б.;

В) теңіз тереңдігін, ғарышты игеруге, робототехниканың дамуына, компьютерлендіруге, химия және ядролық өнеркәсіпке, экономикаға, теледидарға, бейнетехникаға, экологияға, криминалистикаға, гендік инженерияға және т. б. байланысты мамандықтар.

13. Мамандық таңдау-күрделі іс. Адам мамандықты таңдаған кезде, ол маңызды шешім қабылдайды.

Ойлан және жауап бер, сен пікірлермен келісесің бе, жазып ал, сен қандай келіссіңмен, нешімен келіспесің бе?:

мамандық бір рет және мәңгі таңдалады.
Мамандық таңдау әмиянның қалыңдығына байланысты.
Сіз жақсы болатын мамандықты табу керек.
мамандық адамға туған.
ЖОО-ның атауы бойынша оның кім даярлайтынын айтуға болады.
кәсіп. Ата-аналар мен достардың біліміне сүйеніп таңдауға болады.
үлкендерге айналған мамандықты таңдау керек.
жақсы білім алу үшін беделді жоғары оқу орнына бару керек.
егер сізде ақша болса, онда кәсіби бағдар қажет емес.
психолог-мамандық таңдауда көмекші емес.
(шын мәнінде, барлық пікірлер жалған)

Сана-бабына,  сен келісті.

Сіз Мамандық таңдау проблемасын, мамандық әлемі туралы хабардарлықты және қалай таңдау керектігін жақсы білесің, маманның құзыреттілігіне тең.
3-5. Сізге мамандықты қалай таңдауға деген ақпарат пен сенімділік жетіспейді.

7 және одан да көп. "Неге өзіме жауапкершілік алу қиын?" деген сұраққа адал жауап беруге тырысыңыз."Мүмкін, мұрагердің мұраның оған, сен аласың түсінуге де болады

Жаңартылған күні: 18.05.2020 16:48
Құрылған күні: 09.10.2020 10:42

Текст